lördag 7 maj 2011

Lägesuppdatering

Och äntligen kan jag surfa på datorn igen istället för mobilen! (Ok, jag kan använda mobilen som wifi men då är det 3G-nätet som gäller, inte riktigt lika snabt liksom.) Har passat på att uppdatera högerspalten lite, äntligen.

Första förkylningen i nya huset. Ont i halsen, feber. Blö. Tur att man har en snäll svärmor som rycker ut och hjälper till med barnen nu när Christian åkt på jobb igen.

Stella är fem månader nu, en aktiv och nyfiken unge som envist försöker ställa sig i krypställning utan att lyckas. Hon förflyttar sig medelst rullningar och bakåtputtande. Stoppar allt hon kommer över i munnen. Väger sju och ett halvt kilo, är 64 cm lång och dyrkar sin storebror.

Utanför grönskar trädgården mer och mer. Artbestämning av mysko växter pågår. Den gigantiska vallmoliknande saken är förmodligen en mariatistel. Den spännande busken som håller på att slå ut utanför arbetsrummets fönster tror jag fortfarande är någon sorts azalea. På insidan börjar vi så smått komma i ordning. Nästan alla lådor är uppackade. En första möblering har tagit form. Vi har tv igen. Arbetsrummet är användbart.

Nu vill jag bara bli frisk så att jag kan fortsätta greja, fixa i ordning och komma igång med skrivandet igen.

1 kommentar:

vitter sa...

Jag är SÅ avundsjuk på din trädgård! Låter som ett paradis. :)

Förresten, ligger min blogg du följer mer eller mindre permanent på is, men jag har börjat uppdatera den gamla igen, så där kan det hända mer saker. :)