måndag 12 mars 2012

Jag vet att det varit lite lågsäsong här ett tag nu

Magsjukor. Jag själv som fick någon sorts trötthetsreaktion igår och mådde illa, hade frossa och var allmänt väck i några timmar (jag är fortfarande jättetrött men har i alla fall inte frossa, så jag tror inte längre att jag åkt på influensan). Allmän orkeslöshet och brist på motivation.

Min prioriteringsordning har i princip sett ut så här de senaste två veckorna:
1. Barnen. Se till att de är mätta i magen, någorlunda hela och rena och helst friska från magsjukan.
2. Mig själv och hemmet. Se till att jag själv är någorlunda hel och ren, mätt i magen, samt att diskhögarna inte blir alltför enorma, det finns rena kläder och allt som varit i kontakt med kräk sanerats.
3. Skyrim. När livet känns trist är det så lätt att ägna ledig tid åt att resa till en mycket mer spännande värld, där man får slåss mot drakar, plundra grottor och leka tjuv.
4. Sova.
5. "Skymningstid". För min hjärna har gått i strejk och jag tappar modet när jag stirrar mig blind på den långa listan med saker som ska åtgärdas. Helt fel fokus, jag vet. Men ibland är man där.

Någonstans efter det kommer sådant som blogga, eller söka jobb. Saker som att umgås med vänner eller röja i trädgården har inte ens funnits på agendan (trots att särskilt det sistnämnda verkligen skulle behövas nu, innan allt börjar växa).

Idag kommer i alla fall mannen hem. Då ska jag S.O.V.A. Och när jag har sovit klart ska jag se till att gå ut och få lite vårsol på mig, så jag kanske piggnar till en smula. Sedan får vi se.

1 kommentar:

Lisa sa...

Hoppas du fick sova ordentligt och blir lite piggare igen!