söndag 1 januari 2012

...Och ett nytt år börjar

Nytt år, ny väggkalender som ännu är ganska tom.


Det finns något gammalt skrock som säger att det första man gör på nyårsdagen, det ska man få fortsätta med resten av året.

Jag vet inte om det man gör precis efter tolvslaget räknas (dricka bubbel och titta på fyrverkerier med min man), men jag tror det är det man gör först på morgonen som gäller. I så fall kommer det bli mycket amning i år också. ;-)

Att gå en nyårspromenad tycker jag är en trevlig tradition att inleda det nya året med, men eftersom regnet har ringat in trakten med grå ridåer och vinden har friskat i igen så bytte jag ut promenaden mot en lång och grundlig dusch med skrubbning och fotfilning och inpackning enligt konstens alla regler. Min plan för dagen involverar att sätta mig ner och formulera mål med skrivandet för 2012 (kalla det nyårslöfte om du vill), spela "Skyrim" och lite mystiskt hemmapyssel jag skriver mer om sedan.

1 kommentar:

Cinna sa...

Ahh, tror jag vet vad du ska göra :)Har nämligen också tänkt göra det. Bra att du testar först så kan du berätta om det fungerar. Väntar med spänning på provresultatet.