måndag 27 februari 2012

Bokcirkel

Jag och några kompisar har startat en bokcirkel! Vi hade första träffen igår. Först tog det en timme att välja bok, sedan tog det ännu längre tid att hitta ett datum när vi kunde träffas nästa gång... ingen av oss tyckte att vi hade särskilt mycket inplanerat alls, men inte hjälpte det, det var barnvaktsproblem där, något fyrtioårskalas där, någon var bortrest då, någon annan kunde inte just det helgen. Sånt är livet, antar jag.

Vi ska i alla fall läsa Björn Ranelid som första bok, enligt principen "alla känner till Björn Ranelid men ingen verkar ha läst honom". Så nu har jag precis klickat hem Tyst i klassen! (och slängde med Suzanne Collins Hungerspelstrilogi som var på rean när jag ändå höll på, den har jag ju, lite pinsamt nog, fortfarande inte läst).

Annars går det trögt med läsandet nu (den uppmärksamme bloggläsaren har kanske märkt att det var länge sedan jag uppdaterade högerspalten, och det beror alltså inte på att jag glömt av det, utan på att jag fortfarande läser Grand final i skojarbranschen). Jag älskar Kerstin Ekman, jag älskar hennes språk, men - det händer lite för lite i boken, jag har inte riktigt kommit in i den, och då känner jag inte suget efter att fortsätta läsa, och så blir det liggande, och ju längre den blir liggande desto mindre längtar jag efter att läsa vidare i den.

Jag börjar längta efter en riktig bladvändare igen. Tyvärr tror jag inte Ranelid är den bladvändaren. Vi får väl se.

1 kommentar:

Lisa sa...

Det är jätteroligt med bokcirkel! Jag får läsa en massa böcker jag aldrig skulle ha valt annars (bland annat Ranelid, som jag verkligen avskydde...)