onsdag 25 april 2012

...Och utanför fönstret blommar påskliljorna.

Det känns lite jobbigt att ha trädgård just nu. Rent allmänt känns det som om jag kommit ur Den Stora Vårtröttheten, förutom trädgårdsångesten som klibbar sig kvar. Jag går ut i trädgården, jag ser allt som börjat växa - och får ångest.

Jag borde gödsla.
Jag borde rensa bort allt gammalt visset.
Jag borde beskära rosorna snart.
Jag borde beskära en hel del andra saker.
Jag borde gräva upp lite växter som växer där de inte borde växa.

Jag borde ta kort och lägga upp här på bloggen, men just det är ingen ångestgrej, det är mer en frågan om ren glömska. Ska försöka bättra mig där.

Nu ska jag läsa igenom ett par kapitel av "Skymningstid" för att se om jag har lyckats besvara frågan vad en av mina karaktärer egentligen är ute efter när hon snokar i ett låst skåp och därefter får den (inte så) briljanta idén att försöka övertala en annan person att göra inbrott.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Äh, allt det där kan du väl göra nästa år :) Eller ta en dag när du är supereffektiv och gör massor på en gång, till exempel tillsammans med någon trädgårdsintresserad släkting eller kompis (jag erbjuder gärna min arbetskraft, men bidrar då med två barn till så det riskerar att bli mindre gjort istället för mer...).

Lycka till med redigeringen!

Andrea sa...

Besök är trevligt även utan arbete :)

Lisa sa...

Vi kanske kan hitta någon helg framöver som passar? Tror nämligen jag behöver bil för att komma till dig och det har jag inte tillgång till dagtid/vardagar.