onsdag 16 maj 2012

Och så blev det maj

Ja, här har jag ju inte skrivit så mycket på sistone. Motivationen har inte riktigt funnits där. Istället har jag försökt njuta av min sista tid som föräldraledig genom att släppa det dåliga samvetet för allt jag borde ha gjort, och istället hängt med familjen, samt, när familjen (dvs. barnen) sovit, spelat massor med Skyrim (vilket, erkänner jag, har tagit tid från skrivandet - däremot planerar jag väldigt mycket kring mina spelkaraktärer, ett par av dem för till och med dagbok, så även om det bara är för min egen skull - vilket i sanningens namn inte är så bara - så känner jag att jag får ett kreativt utlopp den vägen).

På måndag börjar vi skola in Stella, på samma avdelning som Dante. Jag har nog inte riktigt fattat det än, att snart har vi två barn på förskolan, snart börjar karusellen med lämning, jobb, hämtning, göra middag, läggning igen. Jag ser fram emot det, samtidigt som jag vet att den tillvaron är nog så stressig och man tidvis är så trött att man går i bitar och bara vill skrika. Men jag är så. trött. på. att. vara. hemma.

Tyvärr är jag ju fortfarande arbetslös, men med båda barnen tjugo timmar i veckan på förskolan ska jag väl äntligen få tid att verkligen lägga manken till och skaffa mig ett jobb. Jag misstänker att det väl kanske inte kommer att bli innan sommaren (om jag inte får någon semestervikariat, frågan är väl om jag vill ha det...), men till hösten borde jag väl ha fixat något tycker jag. Får väl bli butik igen i värsta fall, inte det jag är mest sugen på, men det är bättre än inget.

Vad jag funderar på nu är om jag ska fortsätta blogga. Som sagt har motivationen inte riktigt funnits där på sistone. Så räkna med att det fortsätter att vara lite glest mellan inläggen här tills jag har bestämt mig.


1 kommentar:

Lisa sa...

Vad tråkigt om du slutar blogga! Du kanske kan ha bloggen mer som skrivblogg och fylla den med tankar och funderingar kring ditt skrivande, och berätta hur arbetet med t ex skymningstid fortskrider. Det skulle jag gärna vilja läsa!