fredag 13 januari 2012

Mitt arbetsrum

En av de saker jag såg fram emot mest med att flytta till det här huset var, förutom trädgården, chansen att äntligen få ett helt eget arbetsrum. Med en dörr.

På grund av diverse omständigheter (lathet, bebis, badrumsrenovering) har arbetsrummet inte riktigt kommit i bruk än. Men nu är det på gång! Badrumsrenoveringen gjorde det mindre än det ursprungligen var, men allt väsentligt får plats och det har potential att bli riktigt mysigt. Okej, en vägg är inte målad, men den är i stort sett dold bakom bokhyllan i alla fall. Mycket är fortfarande provisoriskt, som gigantiska gamla spotlampor i taket som ger ett hemskt, skarpt ljus. Drömmen är att tapetsera om med någon läcker, inspirerande fondtapet. Typ något sånt här:

Eller kanske:



Ja, drömma kan man ju. Viktigast just nu är att röja undan alla lösa pryttlar som inte ska ligga framme, få upp gardiner (kvällens projekt) och koppla in den stationära datorn. Inte för att jag använder den stationära datorn. Men den har en stor skärm, något jag ibland saknar på min lilla pyttedator, så tanken är att koppla min dator till skärmen vid behov.

Bilder på arbetsrummet kommer. Inte just för ögonblicket dock.

(Fototapeterna finns på www.photowall.se ifall någon annan blev sugen.)

2 kommentarer:

Jenny sa...

åh fototapet! Tack för länktipset där... en skogsvägg ska jag också drömma om att ha när jag fixar eget arbetsrum utanför hemmet nån gång i framtiden (nu sitter jag i "matsalen" som vi delat med en hylla, lite trångt och oprivat, men bättre än inget).

vitter sa...

Jag och sambon planerar att flytta till en fyra i framtiden för att få varsitt eget rum, och då blir det helt klart skogstapet i mitt!