tisdag 6 mars 2012

Lilla skruttan!

Ingen rund mage. Inga dubbelhakor. Smal liten hals. Stackars barn.
Jag gissade ju att Stellas vikt låg på drygt 10 kg nu (pre-magsjuka). Jag ställde mig nyss på vågen med henne: 9,2 kg.

Oj. Lilla, lilla pluttan.

Då hör det till saken att hon vägde nästan 9,6 kg på ettårskontrollen för tre månader sedan. Jag vet ju inte vad hon vägde innan magsjukan men hon borde ju ha gått upp något på de tre månaderna som förflutit sedan senaste vägningen. Hon hade ju inte mycket att ta av innan förstås, stor har hon aldrig varit, men nu ser hon nästan mager ut.

Lite extra mycket fett på maten känns som en bra plan när hon väl börjar äta normalt igen (ok, redan nu kör jag på med smör eller olja på hennes diet av kokt ris och smörgåsrån, men det kan nog vara idé att fortsätta så).

(Om någon undrar vad hon gör med skallran, stekpannan och klossen så kan jag meddela att hon lagar mat. Man får väl nästan ta det som ett tecken.)

Inga kommentarer: