söndag 10 juni 2012

Internetpaus

Som synes, så har jag haft lite internetpaus.

Eller inte helt, ärligt talat. Jag har hängt en hel del på ett supernördigt forum dedikerat helt och hållet till ett visst tv-spel, och kollat av Facebook emellanåt, men förutom det har mina besök på såväl bloggar som andra ställen jag har hängt på varit ytterst sporadiska.

Ganska skönt, faktiskt.

Livet har genomgått den stora förändringen att Stella nu börjat på förskolan (vilket hon älskar, snacka om dagisbarn!), och jag officiellt är arbetssökande. I ärlighetens namn är det ganska skönt att gå hemma själv några timmar i veckan och kunna göra det jag måste göra utan avbrott. Trots att söka jobb är fruktansvärt tråkigt så är det ändå en välkommen omväxling. Hemmamamma är inte min grej. Jag är färdig med den biten nu.

Skrivandet av romanen ligger lite på is, tyvärr. Skriver gör jag ändå, förstås, en av mina Skyrim-karaktärer för en detaljerad dagbok. Att spela den här typen av tv-spel, när man rollspelar så mycket som jag gör, är faktiskt lite som att skriva en roman, med bakgrundshistorier för mina karaktärer, en plan om hur jag lägger upp spelet, med den stora skillnaden att jag spelar spelet istället för att skriva romanen. Och när jag skriver om karaktärens upplevelser - på engelska, för att slippa knöliga översättningar av namn och termer - så är det totalt prestigelöst, bara roligt. Trots att jag vet att det egentligen inte leder någon vart. Antagligen är det vad jag behöver just nu. Jag vet att det inte kommer att vara för evigt, jag vet att jag kommer att återvända till min roman, men inte just nu.

Inga kommentarer: